Retourtje livingstone - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Sanne Kemmelings - WaarBenJij.nu Retourtje livingstone - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Sanne Kemmelings - WaarBenJij.nu

Retourtje livingstone

Blijf op de hoogte en volg Sanne

04 Februari 2014 | Zambia, Livingstone

Hallo allemaal,

Op vele verzoeken weer Een nieuw verslag.
Ik ben alweer terug in livingstone!! Helemaal blij en gelukkig.

Ondertussen is er weer veel gebeurt, hetgeen wat natuurlijk alleen mij kan overkomen. Ik mocht ALWEER naar de dokter, ik had namelijk een infectie aan m'n been.. Ik weet niet precies hoeveel tips ik al heb gegeven maar hier is d'r volgende: krab nooit een muggenbult open met vuile handen!! De foto's zal ik jullie besparen. Ik had nadat ze Het schoon hadden gemaakt een gat van bijna n halve cm diep op m'n scheen. Heeeeel erg vies. En toen ik weer terug was in livingstone zeiden een paar vrienden van me: sanne dit is geen muggenbult dit was een spinnenbeet. Ook fijn om te weten.

We zijn met pap en mam naar mamma Anna gegaan en David groeit goed, ga er binnenkort weer langs. Ik heb namelijk besloten om het rest van het sponsorgeld aan haar en haar gezin te besteden. Ik heb oa een stand op de markt voor haar gekocht zodat ze een vast inkomen gaat krijgen. Bij d'r kerk werd ze van het kastje naar de muur gestuurd en ze had de baan waarschijnlijk niet terug gekregen. Isabel had haar nog gesproken en ze heeft nog geen stand op de markt maar gaat nu vaak naar haar village om kippen te kopen en dan hier weer te verkopen, zo kan ze geld sparen en heeft ze een buffer om dingen te kopen voor haar standplaats op de markt.

voor ik naar Zimbabwe ben gegaan heb ik natuurlijk afscheid moeten nemen van de kinderen, het was net een begrafenis. Vreselijke stemming met veel tranen, zelfs rabeccah (meisje van 2) moest huilen. Ik heb het niet in mijn dagboekje staan en weet het niet meer precies maar ik geloof dat we daarna een chicken shawama zijn gaan eten om ons verdriet -alweer- weg te eten. we zijn ook nog naar de falls gegaan met isa koen en suus, was erg gezellig en natuurlijk heeft koen wat leuke selfies kunnen maken. iedereen blij en tevreden!

zaterdag zijn we naar graham gegaan voor een braai en een cursusje schieten van een profesionele jager, geweldig! de geweren waren een .22 een shotgun en een a357, en ik ben er zonder blauwe plekken van af gekomen!

zondag was mijn laatste dagje, we zijn gaan zwemmen bij jolly's en daarna heb ik gekookt en ben ik vroeg naar bed gegaan want ik moest al om half 5 opstaan.......

na 5,5 uur in de bus was ik in bulawayo, en ik miste livingstone al vanaf het moment dat ik de grens naar zimbabwe overstak. geen goed begin dus. de mensen waren aardig, het werk was vreselijk en na een aantal dagen heimwee had ik besloten om weer terug te gaan na livingstone.
Ik denk dat dit de eerste keer in mijn leven is geweest dat ik echt heimwee had, niet leuk.

welgeteld 11 dagen later stond ik weer op bekende grond met gezellige mensen en een verfrissende mosi in mijn hand. Het was vrijdagavond dus ben meteen op stap gegaan en iedereen was weer blij en gelukkig, net een sprookje!

De volgende dag zijn we weer naar graham gegaan, ditmaal voor een verjaardag van een aantal noorse meiden. Ze hadden hun nationale gerecht gemaakt en het eten was super lekker en het was gezellig. Op zondag voornamelijk uitgerust.

Op dinsdag ben ik met faf en phillip naar de farm gegaan, het is de bedoeling dat we een vrijwilligersproject gaan starten. In de buurt van de farm hebben ze een school gebouwd en zijn ze een kliniek aan het bouwen. Op de farm zelf willen ze wilde dieren plaatsen waar we natuurlijk ook een project van gaan maken. op het moment zit ik ontzettend veel voor de computer om dit allemaal uit te zoeken en uit te werken.
Sanne&computers is altijd een slechte combinatie geweest maar het is voor een goed doel en uiteindelijk gaat er iets moois uit komen, dat weerhoud me er van om deze computer tegen de muur te smijten.

Op de farm was er een klein bijtbeestje in mijn bedje beland, dus ik zat onder de bultjes, wat vreselijk jeukte! dus kon ik weer naar de apotheek om anti jeuk spullentjes te gaan halen. Voor de rest heb ik daar ook computerwerk gedaan en een beetje getuiniert.

afgelopen weekend hebben we vrij weinig gedaan, voornamelijk tv gekeken, wat ook wel fijn was na 3 maanden zonder.

volgende week wil ik naar mamma anna om te kijken wat ik nog allemaal voor haar kan doen.

adios,

sanne



  • 04 Februari 2014 - 09:54

    Marc:

    ha Sanne
    je moest zeker naar de farm ?!!!

    groetjes pap

  • 12 Februari 2014 - 14:04

    Britt:

    Eindelijk een verhaaltje! :)
    Woej det we de tied truuk kosten dreije det we wir met z'n alle samen zoten!
    Hiel vuul succes nog doa! Bin beniejd wie t geit weren, haoj os oppe huugte!
    Door ze allemaol de groetjes!
    Liefs en een dieke knuffel oet Kessel!

  • 12 Februari 2014 - 22:48

    Sanne Kemmelings:

    Hoi Sanne.
    Leuk weer iets van je te horen. Ik heb vanavond lekkere vlaai gegeten bij Pap en Mam. Ze zijn al 21 jaar getrouwd! Ik hoop je over 6 weken weer terug te zien!Geniet er nu nog maar lekker van! Dikke knuffel van Oma!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 25 Sept. 2013
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 9432

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2013 - 22 Maart 2014

zambia/zimbabwe

Landen bezocht: