vliegen,stroom en geen stroom - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Sanne Kemmelings - WaarBenJij.nu vliegen,stroom en geen stroom - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Sanne Kemmelings - WaarBenJij.nu

vliegen,stroom en geen stroom

Blijf op de hoogte en volg Sanne

21 Oktober 2013 | Zambia, Livingstone

't eerste berichtje vanuit het zonnige Zambia. al zegt rabeccah(de bazin van het guesthouse) dat het vandaag geen zonnige dag is. voor de duidelijkheid: het is ongeveer 40 graden en de zon schijnt zo hard dat ik zou verbranden, in Nederland de ideale dag om met je vrienden een dagje naar het strand te gaan.

maar nu even terug naar het begin: zaterdag ochtend.... had een klein beetje moeite met opstaan. en eenmaal in de auto naar Schiphol begonnen de zenuwen toch een beetje te komen. toen stond op Schiphol kreeg ik een super cadeau van eva, stond oma te wachten
en hebben we de koffers afgegeven, die een dag later netjes met mij tegelijk aankwamen op livingstone airport. de reis zelf was niet echt moeilijk, toen ik van cairo naar Johannesburg in het vliegtuig zat (zie dit als een mega vliegtuig met echt heeeel weinig bewegingsruimte) zat ik naast ene mohammed uit egypte. mohammed vroeg mij of ik een paar dagen in Johannesburg wou blijven maar ik heb 'm even vriendelijk afgewimpelt.

in Johannesburg maakte ik voor het eerst kennis met de afrikaanse tijd. het vliegtuig vertrok een uur te laat. dus zat ik in het vliegtuig naar livingstone met allemaal ongeruste engelse oudjes in padvinderspakken opgescheept.

eenmaal aangekomen op het airport stond rabeccah me op te wachten en zijn we naar het guesthouse gegaan en heb ik kennis gemaakt met een aantal werknemers daar, super gezellige en aardige meiden. alleen de namen van iedereen zijn nog wat moeilijk te onthouden. er werken ook een paar mannen en iedereen is in de 20 dus dat is wel zo leuk. ben super vroeg naar bed gegaan want ik was kapot!

vandaag met rabeccah en nog iemand waar ik de naam alweer van vergeten ben naar livingstone geweest even wat drinken halen voor op mijn kamertje, wat trouwens een fijn kamertje is. en toen naar mijn eerste project gegaan: the village of hope. het is een weeshuis waar 8 kinderen wonen en het word gerund door een man en vrouw die zelf ook nog 3 kinderen hebben. ze hebben een mooie speelruimte die gecreeerd en gefinanceerd is door vrijwilligers en voor de rest zitten en ontzettend veel vliegen. echt ongekend!! t ruikt er ook niet al te fris naar paardenstal. morgen ga ik er beginnen en smiddags gaan rabeccah en ik naar mijn andere project namelijk de blind farm. ik ben erg benieuwd wat morgen gaat brengen.

ik zit hier nu in het guesthouse als enige vrijwilliger, het andere meisje is hier al erg lang en is nu samen met haar ouders op safari tot donderdag. en zaterdag komt britt al aan dus nu nog ff doorbijten en veel kletsen met het 'werkvolk' hier. heb net nshima gegeten met gefrituurde vis en groente, nshima is gegaard maismeel wat je met je handen eet. echt iets voor mij dus.

ik ga nog even relaxen en vragen of er straks iemand mee gaat zwemmen, er zijn blijkbaar heel veel zwembaden hier in de omgeving. eigenlijk heb ik nog heel veel meer te vertellen maar dan ben ik over n uur nog aant typen en jullie moeten dan veel te lang lezen dus dat bewaar ik voor de volgende keer.
ohja nog 1 ding: ik ben al bijna gewend aan de beestjes en net toen ik bij het woord beestjes was viel de stroom voor de 2e keer vandaag uit. en dan koken ze hier op een vuurtje, echt cool!
dit is echt het afrika wat ik voor ogen had, eens zien of dat morgen ook nog het geval is.

xx sanne

  • 21 Oktober 2013 - 16:34

    Britt Timmermans:

    Sanne!!
    Echt super um te leazen allemoal!! Klinkt kei good!
    Krieg dr allein mer mier zin in zoe!
    Asse nog dinge teagekums diese vergeate bis den huur ik t.
    Of dinge waor ik mich op mot veurbereiden haha.
    Super verslaag um te leazen, bin beniejd noar dien volgende verhoalen!!
    Liefs en tot snel, Britt

  • 21 Oktober 2013 - 17:28

    Daisy:

    Oehh Sanne! super leuk om te lezen dat je het daar goed naar je zin hebt!
    Ben alweer benieuwd na je volgende verhaaltjes ..
    Geniet er maar lekker van !

    ♥♥

  • 21 Oktober 2013 - 18:04

    Judith Wijnhoven:

    Lieve Sanne,

    Wat een verhalen al allemaal, super man!
    Heel veel plezier!

    xxxxx Judith

  • 23 Oktober 2013 - 17:03

    Oma:

    Hoi Sanne,
    Ik ben wat laat met reageren,maar hier ben ik dan!
    Ik ben erg blij dat je goed bent aangekomen.
    Je hebt in die ene dag al van alles beleefd, wat zullen we nog allemaal te lezen krijgen, ik zie al uit naar je volgende bericht! Dikke knuffel en xxx van Oma!

  • 24 Oktober 2013 - 19:53

    Tante Paula En John:

    hoi Sanne.

    en is het Afrika nog steeds zoals je heb voorgesteld? ik hoop wel voor je. geniet van de toffe tijd daar en we zullen je volgen via deze pagina. als je zo vaak schrijft als je nichtje Renée hebben we niet veel te lezen. maar dat is dan ook een teken je veel te doen hebt en veel beleeft, dan horen we de verhalen over een paar maanden wel.
    ps. let op voor de kannibalen.
    groet Paula en John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 25 Sept. 2013
Verslag gelezen: 610
Totaal aantal bezoekers 9449

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2013 - 22 Maart 2014

zambia/zimbabwe

Landen bezocht: